Seo analitikai eszközök webáruházaknak

SEO analitikai eszközök webáruházaknak

webshop seo
webshop seo

A webáruház SEO alapja, az analitika. Elemzés nélkül nem érdemes belekezdeni sem. Analizálni kell a piacot, a konkurenciát, a termékeket, szolgáltatást, a vevő útját, a konverziót.

Mindent mérni és elemezni kell. A marketinget, az értékesítés elemeit, és a keresőoptimalizálás eszközeit is. Különben csak pénzégetés az egész.

Nézzük meg néhány példán keresztül, mit jelent ez.

SEO analitika a webáruházaknak

Egy webáruház sikerességéhez tudni kell, hogy honnan jönnek a vevők? Hol érdemes hirdetni? Melyik oldal/kampány hogyan konvertál, és melyik miért jobb vagy rosszabb? Mert végül minden odavezet, hogy mi mennyi pénzt hoz, vagy éppen miért nem hoz.

Az adatokhoz SEO analitikai eszközökre van szükség, ezt egy átlagos webshop nem tudja magától megmutatni.

Google Search Console

A legjobb eszköz arra, hogy a saját webáruházad SEO eredményeit követni tudd. Ez kifejezetten az organikus eredményeket mutatja.

Amire tudod használni:

  • Melyik kulcsszóra, milyen helyezést ért el.
  • Melyik aloldalad hány kattintást ért el és milyen kulcsszavakra.
  • Visszamenőlegesen 16 hónap adatait látod.
  • Össze tudod hasonlítani az egyes időszakokat.
  • Technikai hibákat mutat.

Tehát rendkívül értékes adatokat ismerhetsz meg. Aktiváld és használd minél előbb!

Google Analytics

A Google Analytics, mely megmutatja földrajzilag honnan jöttek a vevők, hova kattintottak át, mennyi időt töltöttek az oldalon. Hány látogatóból mennyi vásárolt, vagyis milyen a konverzió. Segít optimalizálni az oldalakat, de a kampányokat is.

Hotjar webshop analitika

A Hotjar megmutatja, hogyan látják a látogatóid, vevőid a webáruházat. Vagyis hova kattintottak, meddig olvastak el egy oldalt vagy bejegyzést. Hőtérképet készít, ezáltal kiderül, hova kattintanak a vevők a leggyakrabban, meddig görgetnek le az oldalon, merre mozog az egér. Látható például, hogy egy termék leírását olvassák többen, vagy a képeket nézegetik szívesebben.

Ezekből az adatokból kiderül az egyik legfontosabb, mi a vevői útvonal a webshopban. Honnan hová megy a vevő. Könnyen eljut-e a kosárig, a fizetésig. Jól bejárható-e a webshop, vagy káosz van és elveszik benne a vevő. Az is látható, hol veszik el a legtöbb vevőd.

Ezáltal a webshopodat használhatóbbá és kezelhetőbbé tudod alakítani, ami jelentős hatással lesz a SEO eredményekre.

Összegezve

A sikeres webáruház titka, a megfelelő SEO analitikai eszközök használata. Melyek megmutatják a legfontosabbakat, melyik oldal hogyan konvertál, mit szeret a vevő a webáruházban és mit nem. Könnyen eljut-e a kosárig, vagy elakad valahol, és ha elakad, akkor hol? Adatok nélkül nincs győzelem, vagyis eredmény. Webáruházak keresőoptimalizálásáról több cikket is olvashatsz a SEO a Cégedért szakmai oldalon.